2 lipca 2013

Kuchnia Tajska - poszerzam horyzonty

A w mojej kuchni zmiany! Postanowiłam się rozwijać, poszerzyć swoją wiedzę o kuchniach świata, wypróbować te potrawy które znam ale w wersjach oryginalnych oraz wypróbować nowe. Mam zamiar poszerzyć swoją biblioteczkę o pozycje „znanych i lubianych” autorów jak również o przewodniki Firm Księgarskich.

Postanowienia wprowadziłam w czyn, zakupiłam 10 przewodników po kuchniach świata wydawnictwa Olesiejuk a ponieważ mam zamiar zacząć swoją wycieczkę kulinarną od Kuchni Tajskiej zakupiłam polecaną przez Was pozycje: „Łatwa kuchnia Tajska” Ken Hom, na dobry początek!

... a więc zaczynam od Kuchni Tajskiej. Zgodnie z przewodnikiem jaki posiadam, wiedzy zaczerpniętej z netu i zakupionej książki, zaopatrzyłam się w podstawowe przyprawy:


bazylie w doniczce
kolendrę w doniczce
papryczki chili
imbir / galangal
liście limonki kafir
trawę cytrynową
ocet ryżowy
sos sojowy
sos rybny / nam pla
mleczko kokosowe
zielona pasta curry
czerwona pasta curry


...to oczywiście nie są wszystkie najbardziej typowe przyprawy dla kuchni tajskiej ale na początek wystarczy aby przygotować kilka podstawowych przepisów.  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz